sâmbătă, 17 mai 2008

Se incheaga filmuletzele!

Intre timp, la Scoala 114 am avut doua serii de discutii cu elevii:
despre cum vad ei viitorul orasului in care locuim, despre cum cred ei ca o sa arate Romania in cativa ani, despre cum spera sau cred ca o sa fie in Europa si in inteaga lume, atunci cand ei vor fi mai mari.

O parte dintre copii au fost foarte optimisti, au spus ca, in cativa ani, oamenii isi vor da seama ca razboaiele nu au sens si ca natura trebuie protejata, si atunci vom scapa de poluare si de probleme :) dar nu prea stiau ce anume ii va face pe oameni sa-si dea seama de lucrurile astea...

Alti copii au spus ca "lucrurile nu sunt asa roz", ca generatiile tinere parca nu sunt educate intr-un spirit mai bun si mai responsabil decat adultii - si atunci schimbarea nu prea are de unde sa vina. Cand am auzit asta, chiar am fost impresionati de maturitatea gandirii lor si faptul ca isi dau seama de rolul educatiei in schimbarea societatii.

Tot la 114, am avut si o dezbatere interesanta despre "normalitate". Cativa copii au spus ca ei, ca adulti, vor avea o viata "normala" intr-un oras obisnuit...si i-am rugat sa ne povesteasca ce inseamna o viata normala pentru ei si sa-si aminteasca ca, de exemplu, pentru eroii unora dintre filmele / documentarele vizionate impreuna normalitatea si "o zi normala de viata" poate sa insemne total altceva decat pentru ei.
Oricum, noi toti am inceput sa ne gandim ce inseamna o viata normala, de adult sau de copil si ce inseamna un oras normal - in vremurile noastre, cand realitatile sociale sunt atat de diferite...
Ganditi-va si voi!

Am filmat aceste discutii de la 114 si am stabilit impreuna cu elevii ca ele vor fi baza unui filmuletz. In curand ne vom concentra si asupra lui.

Niciun comentariu: