luni, 14 aprilie 2008

ce s-a mai intimplat

...intre timp: am mai realizat o runda de proiectii, cu filmele Born into Brothels si Persepolis. filme grele si destul de impresionante...
primul, despre copiii din "cartierul rosu" al orasului Calcutta si despre proiectul unei fotografe, care ii invata pe copii sa faca poze artistice si sa isi foloseasca talentul; dar chiar si in ciuda talentului lor, destinul acestor copii este hotarat departe de ei, prin felul in care functioneaza societatea globalizata.
al doilea, despre situatia unei fete obisnuite din Iran, intr-o tara devastata de dictaturi, lovituri de stat, razboi.

teme de discutie destul de grele, asa ca acum i-am putut observa pe acei elevi care fac efortul de a gandi, de a incerca sa inteleaga mai mult decat lungul nasului propriu si care isi pun intrebari.
suntem mereu mirati de felul in care elevii de liceu - asa curajosi si plini de energie cum arata - sunt de fapt destul de pasivi; multi gandesc "eu sunt un nimeni, nu pot face nimic", "altii au puterea de a face ceva, eu nu", "de ce sa ma obosesc, daca nu ma priveste direct", "degeaba as vrea eu sa schimb ceva, daca restul nu vor" si tot asa...

ce se intampla oare cu increderea in sine? ce se intampla cu forta individului si cu ideea ca fiecare conteaza?

Niciun comentariu: