sâmbătă, 8 martie 2008

Scoala Generala 114 intra pe fir

Joi 7 martie am avut prima lectie la scoala 114. Am ales scoala aceasta deoarece aici merg majoritatea copiilor din Zabrauti, cartier in care noi am mai desfasurat proiecte sociale si in care intentionam sa desfasuram in continuare. Acesta a fost motivul initial. In plus, avusesem contacte anterioare cu staff-ul din aceasta scoala, mai ales prin persoana domnului mediator scolar Toader Ionita. Dumnealui ii datoram cel mai mult "patrunderea" in Scoala Generala 114.

Anyway, lectia a iesit super. Copiii erau foarte draguti si cooperanti - clasele a 7a C, D, . Ne-am gindit ca nu vrem sa mergem aici cu filme din prima, ci mai intii sa fie citeva lectii introductive, exercitii de imaginatie, de inter-relationare, etc.

Am facut planul lectiei cu Iox intr-o dupa-masa in parc si ne-a venit ideea sa-i punem pe copii sa lucreze pe marginea unor fotografii. Am facut ceva research pe internet, am alergat sa tiparim pozele, am cumparat hirtii si markere.

La scoala am impartit copiii pe grupe, dupa un exercitiu introductiv in care le-am cerut sa spuna un lucru pozitiv si un lucru negativ despre ei. Multe dintre raspunsuri au fost de genul "defectul meu este matematica sau istoria" si "calitatea mea este sportul sau dansul". :)

Ne-am bucurat sa constatam ca le place copiilor ceea ce faceau si mai ales ca-si foloseau imaginatia, se consultau unul cu altul, se gindeau ce sa scrie si cum sa prezinte. Au fost 6 grupe de copii - cu totul au participat 28 de elevi, desi ne asteptam doar la 20. Am dat cite o fotografie fiecarui grup si le-am cerut sa-i dea un titlu, sa se gindeasca unde este facuta, sa-si imagineze cum este ar putea fi viata oamenilor din poza, si sa alcatuiasca o mica poveste inspirata din fotografie. Pozele erau facute in Brazilia, China, Japonia, Romania, Africa

Ne-a placut foarte mult ce a iesit. Si probabil si copiilor...

Si acum poze din timpul lectiei. Komunitas&Kids in action :)


am amestecat copiii de la 3 clase diferite, in echipe mixte...





a! si uite cum au intrat echipele in actiune - au dat cate un titlu fiecarei poze si fiecarei povesti inspirate de poze:




...iar munca de echipa inseamna sa ii asculti si respecti pe ceilalti, dar si sa inveti de la ei





...copiii cu rol de prezentatori s-au descurcat f bine





si iata si rezultatul final!



dupa asa o intalnire, va dati seama cat de placuta a fost sedinta de evaluare :)

Niciun comentariu: