luni, 10 martie 2008

Scoala Generala 136, clasa a 7a B

Si la Scoala 136 fusesem anul trecut cu Cinema-ul Mobil, de cateva ori, la clasele primare. De atunci, stiam ca aproape toti copiii care invata aici provin din familii cu multe dificultati materiale si cu putine posibilitati pentru un viitor mai bun, care locuiesc in cartierul de blocuri Aleea Livezilor - Str. Tunsu Petre.
Tot de atunci ne-am imprietenit cu Elena Radu, mediator scolar si profesor de romani, care ne-a ajutat sa intram in scoala, desi doamna director de atunci nu era prea deschisa. Elena este, intr-un fel, motorul acestei scoli, un fel de "om-orchestra" care face si cercuri extra-scolare, si scrie proiecte, si asigura legatura intre elevi-parinti-profi-inspectori, si se lupta pentru a opri orice forma de discriminare a copiilor in scoala.
Sincer, nu stim de unde are atata forta sa le faca pe toate! E tare!

Ei, si pe 8 martie am ajuns la clasa 7 B, pe care o alesesem impreuna cu Elena. Cele mai tari fete din clasa au ramas dupa ore, sa ne cunoastem si am facut un prim exercitiu de sinceritate si de argumentatie: am vorbit despre viata lor, despre cartierul in care locuiesc si de aici am ajuns la o discutie despre diferentele intre oameni, despre respect, bogatie, saracie, despre cat de puternici suntem sau putem fi fiecare dintre noi in fata societatii.
Am gasit impreuna argumente pentru care si saracii trebuie respectati si contra-argumente la stereotipul general ca saracii isi merita soarta.

Ne-a placut foarte mult aceasta prima intalnire! Si am decis impreuna cu fetele sa ne vedem mai des si sa facem mai multe lucruri impreuna: sa aranjam frumos cabinetul de limba romani (in care ne intalnim), cu postere si afise si poze facute de ele (cu putin ajutor de la noi); sa pregatim impreuna o lectie interactiva pentru alta clasa, pentru a schimba rolurile profesor-elev; in filmul de la sfarsit de proiect, sa fie vorba despre viata lor si planurile lor de viitor - ele fiind un fel de mesageri pentru copiii din scoala sau din cartier, in fata "lumii".
Ne-a cuprins entuziasmul :)

Asa ca am ramas si am facut poze, la serbarea pe care tot felete de la 7 B o pregatisera pentru toate doamnele din scoala, cu ocazia zilei de 8 martie. Fetele au dansat un numar special, un coleg a cantat, doamnele au primit flori si felicitari f frumoase, si chiar au plans de emotie!
:) si noi am primit flori si felicitari, ne-am bucurat, multumim mult!

Niciun comentariu: